• Markedskoordinator Anja Schönenberger i Clear Channel foran den utsmykkede veggen i inngangspartiet. Verket er laget av kunstneren SinnSykShit.

    Foto:

    Kristina E. Grimstad

Street-art

06.12.2013 - 09:00

Markedskoordinator Anja Schönen­berger i Clear Channel var ­ansvarlig for utsmykningen i de nye ­lokalene. Tidlig i prosessen ble det besluttet at de ­skulle gå for såkalt «street-art» og flere kunstnere ble kontaktet. Til slutt landet de på kunstneren som kaller seg SinnSykShit, men som til vanlig heter Kim André Larsen.

– Han hadde rett og slett gode referanser og er sinnsykt flink, forteller Schönenberger.

Veggen som er dekorert er en buet ­murvegg, og verket fyller den fra tak til gulv og fra ende til annen.

– Vi ønsket at veggen skulle gjenspeile en travel storby med skyline og reklame­elementer som boards, bysykler, neonlys og utendørsreklame generelt. Veggen skulle rett og slett speile bedriften, sier Schönenberger.

Og veggen som er med på å gi besøkende et førsteinntrykk forteller mye om hva de jobber med i Clear Channel.

– Det var jo ikke slik at vi kunne bestemme akkurat hvordan utsmykningen skulle bli. Men det var viktig for oss at den skulle si noe om hvem vi er og hva vi gjør her i Clear Channel, ler hun.

Kunstneren har sin egen, særegne stil og strek, samtidig som verket oser av urbanitet, reklame og «street-life».

– Ja, det er utrolig gøy å ha et slikt inngangsparti som er så særegent, og det at jeg har fått muligheten til å komme med innspill til utformingen er veldig spennende, avslutter Anja Schönenberger.

siste kommentarer